Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Thursday, April 01, 2010

Good Morning Sir!! Part 1

Alkisah, maka pada pagi yang bersejarah itu, empat orang guru pelatih dari IPG Kampus Tuanku Bainun telah melaporkan diri di SK Bandar Baru Perda. Mereka kini bergelar guru praktikum.



Hari pertama menjadi guru praktikum, mereka telah didedahkan mengenai suasana kerja di sekolah. Hahah!! (Asas neh!!)

Minggu pertama penoh dengan kecelaruan minda kelas atasan. Pihak pentadbiran pening nak buat jadual untuk kami. 3 kali tukor jaduai yop. Hari Jumaat minggu kedua baru dapat jadual tetap!! Fuh, nasib bek ar kan.. kalau idak, mampos nak menjawab dengan Pensyarah pembimbing. Huhuh..

Minggu- minggu seterusnya juga penoh dengan serabut alam persekolahan rendah. Sem neh kene ngajar English. Walaupun mengajar sains dalam bahasa inggeris, tp x saya tidak pandai mengajar bahasa inggeris. Susah betol nak mengajar bahasa penjajah ni rupanya. x sama dengan mengajar sains.. Terkesima bila muhasabah diri dan perbandingan respon daripada pensyarah pembimbing. Hari ni da masok bulan empat. Tolak hari ni, tinggal 29 hari tidak termasok cuti untuk saya meneruskan praktikum di sini. Hehehe..

Masih banyak cerita yang belom terungkap. Masih banyak rahsia yang belom tersingkap. Nantikan Good Morning Sir!! Part 2. Ni baru sinopsis ma.. Ehehehe..

8 comments:

A+z+i+E = AziE said...

owh.... haha!! bile smbungannye? 2 bulan lg?

little black dress said...

haha...gud luck praktikum yew!
=)

ainShahajar said...

cepat2 sambng

leh wat filem nih..haha

Admin said...

awat br update blog...bila plak nk update...aku tau, tahun 2020 mesti hang update blog..hahahaha

Ariff Putera Tun Tuah said...

Mlm ni atau esok.. Ehehe.. Tunggu~

Anonymous said...

cgu2 lama tk senang ati ngan cgu kpli?
ke jeles sbb gaji cgu kpli lg byk..huhu..slu mcm tu..Bkn sume cgu kpli ni buruk tau..

Ariff Putera Tun Tuah said...

Bukan semua. Hanya segelintir. Bukan tak sng hati, cuma kurang selesa. Gaji cikgu lama pun banyak. Kalau tgk slip dorang, jauh beza dgn cikgu baru posting. Hehe..

Betol, bukan semua guru kpli tu burok. Cuma segelintir yang suka bersikap berkecuali dan sering memberi alasan. Hehe.. Puak ni yang bg burok nama.

syaza said...

huhuhu...korang nie suma klakar2..hahhaha