Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Monday, April 05, 2010

Good Morning Sir!! Part 4

Awal praktikum sememangnya amat blur. Senang cakap, kejutan budaya. (cewah~ Hahah!) Namun, ia berlalu dengan cepat. Akhirnya aku dapat membiasakan diri walaupun tidak sepenuhnya. Satu peristiwa yang masih menjadi terngiang- ngiang di kotak fikiran adalah apabila kami ingin melaporkan diri kepada bos besar. Bos kechik2 awal lagi kami da lapor diri. Hehe..

Pagi itu, selepas perhimpunan rutin, kami berempat sepakat untuk berjumpa dengan bos besar. Agak gerun juga kerana rakan kuliah yang pernah menjalani praktikum di sana menggambarkan beliau sebagai seorang yang tegas. Orang Melaka kata mereka.

Guru Praktikum: Assalamu'alaikum cikgu. Kami guru prak..
Bos Besar : Not now! Not now!

Todia, belom sempat habis pun ayat tu lagi da kene sembur. Hahah.. Kami pun berlalu pergi dan meneruskan tugas- tugas lain seperti biasa. Tamaw amek pusing tentang perkara tersebut. Huhu..

Menjadi kebiasaan juga kepada aku dan dak jat, lepas perhimpunan rutin mesti kejar sarapan dulu. Makan itu penting. Nanti tak leh concentrate nak ngajar, perot asik bunyik (alasan).

Adat dudok tempat orang kan, kenal- kenal dengan tempat orang dulu. Pagi tu kami menjengah stor sokan. Pelik sebenarnya, time routine assembly ramai cikgu lelaki. Naek bilik guru, tak ramai plak spesis aku neh. MMelangkah jek ke dalam stor sokan, todia, dekat 5- 6 orang gak dok melepak situ. Padan pun. Huhu.. Kami berkenalan dengan bos besar stor sukan dan konco- konconya serta sorang brader yang sempoi. Sapa dia brader neh?

Brader Sempoi : Neh, lepaih ni ang antaq depa naek bilik aku noh. Aku nak suruh depa isi borang sket.
Bos Stor Sokan: Okeh, tak dak hai (hal). Sat lagi aku antaq depa pi sana.

"Uiks, skolah ni ader kongsi gelap ke ape? Sape brader tadi ek?" bisik hati kecilku.


Dalam perjalanan ke morning routine number two, sarapan pagi. Hahah~

Kami menyusul ke bilik brader tadi pada keesokan harinya. Bukan ape, lepas brader tu blah, aku plak blah meninggalkan dak jat sorang kat stor tuh. Aku ader kelas. Lame gak ar kami tunggu brader tuh. Die neh kuat menyembang. 3 jam straight pun xpe. Brader tadi sebenarnye PK Koko. Hahah.. Tak nampak macam PK plak. Sempoi sangat brader neh.

Masok bilik dia, terus brader neh tarbiyah x hengat waktu. 3 jam dok kena tarbiyah kat dalam bilik dia. Dari urusan rasmi sampaila ke cerita moto R1 SP dia. Kaye brader neh. Second hand R1 SP dia bayar 120K cash! Dasat gak ah. Mesti bisness luar neh. Lepas tuh, sah sangkaan aku bile die cerite sket- sket ttg bisnes die. Tp die x mentioned plak bisnes ape.

PK Koko: Ni, x lama lagi skolah ada buat merentas desa. Angpa join noh. Sat lagi abg Mi suroh s/u sukan bagi ajk kat angpa.
Kami : Baik bang Mi.
PK Koko: Lagi satu, abg Mi rancang nak suroh angpa buat warm- up dengan senamrobik sebelom acara tu nanti. Angpa buat la apa yang kreatif sket. Bagi budak- budak suka.
Kami : Insy Allah abg Mi.
PK Koko: Minggu depan, raptai. Buleh la angpa buat senamrobik sket- sket noh.
Kami : Hehe.. Buleh- buleh.

Dalam hati aku da tak sedap hati dah. "mampos aku kene wat senamrobik. Aku mane taw wat senamrobik. Badan keras macam besi!"

Keluar jek dari bilik PK Koko, aku tanye kat dak jat, "Weh jat, kau taw ke nak buat ape time senamrobik tu nanti?"

Dak Jat: Ontah, den mano tau. Alaa, kito bantai yo apo yang patot.
Aku : Bia bona kau ni jat. Koreh tongah stage tu nanti.
Dak Jat: Ontah. Den buek dulu pun, main bantai yo.
Aku : Balik ni kono bukak youtube neh. Mampuih koreh den ateh stage tu nanti.
Dak Jat: boto gak tuh. Tak po, kito carik samo- samo.

Bersambung dalam Good Morning Sir!! Part 5..

No comments: