Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Saturday, June 19, 2010

Cuti skolah

Huh, cuti skolah datang lagi. Ader orang yang suka cuti lama- lama. Tapi cuti tu kalau tak berisi memang bosan tahap gaban. Kadang- kadang perlu gak berjalan. Ya, berjalan- jalan tapi bukan asik pergi rumah kenduri orang ataupun jadi orang pangkal rumah kenduri jiran- jiran.

Sebut tentang orang pangkal umah kenduri jiran- jiran, cuti neh melambak- lambak plak jiran- jiran aku buat kenduri. Memula sekali umah jiran sebelah kiri neh. Seminggu pastuh, umah jiran kat belakang tu plak. Akan datang neh, umah jiran sebelah kanan ni plak. Walaweh~ Berlumba- lumba jiran- jiran aku buat kendurik walimah, jamu jiran- jiran yang lain. Ni baru kendurik jiran- jiran, belom jemputan kendurik sedara- mara, kengkawan, kenalan orang tua, kenalan adik- beradik. Pergh!! Dasat!!

Kalau nak dihitung menggunakan jari- jemari, umah aku la yang paling kurang buat kenduri dalam kawasan kejiranan neh. Dasat tol. Perot aku kebelakangan ni plak, asik meragam jek. Pantang makan nasik dengan lauk kenduri, sedikit- sebanyak mesti dia nak meragam. x faham betol aku. Kuang ajaq punya perot, pantang orang bagi makan free, ang buat hai no.

Lusa cuti skolah nak abes da. Tapi cuti aku masih berbaki seminggu. Orang tua aku pesan tolong tebaskan pokok- pokok belakang umah tuh. Aku dah tebas sket hari tuh. Aku bukan boleh tebas- menebas neh. Slagi tak puas hati menebas, memang aku tak berhenti. Dapat parang dengan gergaji tajam pulak kan.. Terbaik!! Hahahah~ Abes la pokok kesayangan orang tua aku kat belakang tuh.. Tunggu~

No comments: