Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Tuesday, April 13, 2010

Good Morning Sir!! Ujian Prestasi 2: Prolog

Pagi tadi aku ditugaskan menjaga peperiksaan murid darjah satu. Kelihatan kerut di wajah mereka walaupun tidak ketara. Susah barangkali soalan yang mereka jawab. Ku lihat riak wajah mereka satu persatu. Begitu juga dengan air mata dan tangan mereka yang terkial- kial menulis jawapan tanda tidak yakin dengan jawapan yang dicoretkan di muka kertas.. Comel pulak melihat gelagat mereka begitu. Hahahah~

Tangan mereka begitu kecil. Air mata mereka kelihatan innocent. Hatiku berasa tenang tiba- tiba walauupun sebentar tadi aku sangat bertegas dengan mereka. Bukan apa, risau sekiranya keadaan kelas tidak terkawal. Mereka masih kecil, mereka masih tidak faham. Jika tidak bertegas, alamatnya dewan peperiksaan itu akan menjadi hingar bak pasar malam yang dipenuhi kanak- kanak. Setelah guru bertugas yang seterusya sampai, aku terus beredar ke destinasi lain sambil berkira- kira mengenai sesuatu yang perlu ku lakukan segera. "Semoga kamu semua dapat menjawab soalan- soalan tersebut dengan baik," bisikku di dalam hati sambil terus berlalu.

4 comments:

JMR said...

good luck anak-anak kecil...:-)

Ariff Putera Tun Tuah said...

They're very cute. Da besar x cute da, buaih!! Hahahah~

Unknown said...

mse g pbs ari 2 pom piqa xsmpi ati mo mrh bdk2...mmg cute sgt..^_^

Ariff Putera Tun Tuah said...

Uiks.. Hahahah~ Jgn cenggitu. Ader masa perlu marah dan ader masa perlu cool..