Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Thursday, June 18, 2009

Cuti kew?? Cuti la sangat.. Huhu..=)

Cuti kew?? Cuti la sangat.. Huhu..=)

Cuti yang menjelma telah hampir ke penghujungnya..
Tiga minggu di kampung, apa yang telah hamba lakukan untuk mengisi waktu- waktu yang terluang?? Mosan- mosan.. Cuti yang x berapa nak terisi sebenarnya.. Budget xdek.. Apa pun, ade beberapa perkara yang menarik telah berlaku sepanjang tiga minggu cuti sem ni.. Antaranya termasuklah terjumpanya semula 3 karya yang telah hilang!! Huhu.. Karya apa tu?? Hamba telah menemui semula cerpen- cerpen yang hilang (bukan hilang sebenarnya.. TERsalah letak.. Huhu..).. Cerpen- cerpen ni xla bagos sangat.. Saja nak isi masa senggang semasa foundation dahulu.. Da 3 taun tamat foundation..

Bermulanya sem baru bermakna perkara- perkara serabut akan muncul semula selain bulan Rejab, Syaaban, Ramadhan dan Syawal yang bakal mnjelma ( Rejab = Bulan Allah, Syaaban = Bulan Nabi Muhammad, Ramadhan = Bulan untuk ummat Nabi Muhammad, Syawal = Aidilfitri).. Maknanya, 2 bulan untuk puasa sunat, sebulan untuk puasa wajib dan sebulan untuk sambut Aildilfitri selain 6 hari puasa sunat dalam bulan ni..

Sekadar gambar hiasan

Hamba juga akan cuba terbitkan 3 cerpen yang telah hamba hasilkan suatu masa dahulu dan beberapa artikel mengenai kelebihan bulan- bulan yang hamba telah sebutkan di atas tadi di ruangan ini.. Jangan ketinggalan!!=)


Wonderpets, siri kegemaran kanak= kanak

Ops.. Terlupa sudah.. Hamba ada 2 bulan praktikum di sekolah pada awal julai yakni 2 minggu selepas bermulanya sem baru.. Hari- hari yang sibuk akan bermula semula kawan.. Apa yang penting. kerjasama.. -Budak- budak suka sangat menonton siri
wonderpets ni..=)

2 comments:

Zarpeno said...

ah..tgu wonderpets jadi kerajaan kita..hhe

Ariff Putera Tun Tuah said...

Wonderpets jd kerajaan?? Buleh kew?? Gulp.. Uiks.. Jgn men2..