Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Friday, June 19, 2009

Kerajaan perpaduan?? Apa ni weh??

Kerajaan perpaduan?? Apa ni weh?? Kenapa negara yang hamba sayangi, tempat tumpah darah menjadi kucar kacir secara tetiba?? Kembalikan negara hamba yang aman damai!! Kalau betul, alhamdulillah.. Kalau x betul?? Wahai pemimpin- pemimpin yang telah dipilih, laksanakanlah amanah yang telah diberikan oleh rakyat dengan ikhlas.. Sesungguhnya kamu bukan sahaja telah dipilih oleh rakyat, malah kamu sebenarnya telah dipilih oleh Allah S. W. T. untuk menerajui negara ini.. Kawan- kawan, marilah sama- sama kita berdoa demi kesejahteraan negara kita yang kita cintai ini.. Jika keadaan kucar- kacir ini berterusan, maka gelaplah masa hadapan negara kita dan anak cucu kita kelak!


Negaraku Malaysia

Malaysia oh tanah airku
Tanah tempat tumpah darahku
Negeri elok aman sentosa
kan ku puja sepanjang zaman..

3 comments:

ainShahajar said...

hmm...

melayu pun dah berkaum sekarang.....susahnya

Ariff Putera Tun Tuah said...

Herm.. Melayu mudah lupa.. Dahulu bangsanya lemah.. Bangsanya..

p/s- kene rujuk semula teks puisi Tun tuh.. Hehe..

Anonymous said...

Salam, sekadar menjengah memberi pandangan.
Melayu lemah kerana lupa pada Tuhan-Nya,
Melayu lemah kerana memperkotak-katikkan kelemahan saudara sendiri,
Melayu lemah kerana terlalu lama dibuai janji dan mimpi,
dan Melayu menjadi lemah kerana Melayu nak jadi Melayu, bukan nak bersatu-padu.
Ikatan terbaik ialah melalui pendekatan agama, kerana agamalah yang menyatukan umat seluruh dunia tanpa ada beza bangsa. Renung-renungkan.