Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Wednesday, October 13, 2010

IPG Kampus Tuanku Bainun Mengamalkan Pembudayaan Penyelidikan!!

Oleh Ariff Putera Tun Tuah


BUKIT MERTAJAM 13 Okt.- Bermula 12 Oktober 2010, satu Seminar Penyelidikan Pendidikan telah diadakan di IPG Kampus Tuanku Bainun. Seminar tersebut merupakan inisiatif Jabatan Penyelidikan dan Invovasi kampus tersebut dalam usaha membudayakan penyelidikan pendidikan dalam kalangan pelatih PISMP semester 8.

Seminar pada kali ini, hanya melibatkan pelatih- pelatih 8 PISMP seramai 120 orang. Menurut salah seorang pembentang penyelidikan, cik Natiqah Masyhurah kajian yang dibentangkan telah dilaksanakan sepanjang tempoh intership mereka di sekolah- sekolah rendah sekitar Bukit Mertajam.

Seminar yang telah dirasmikan oleh Timbalan Pengarah kampus, Tuan Haji Daud Md Saman, merupakan kewajipan kepada pelatih- pelatih program tersebut  sebagai salah satu syarat penganugerahan ijazah mereka.

No comments: