Jejak Misteri

Kepada sahabat- sahabat blogger yang singgah melawat dan mahu penulis melakukan lawatan balas, tersangatlah besar hati penulis jika kalian dapat meninggalkan nama pena beserta url kalian di sini. Melalui cara ini, jika berkesempatan di kemudian hari, dapatlah penulis melakukan lawatan balas kepada kalian pula. =)

Wednesday, October 13, 2010

Terkunci

"Weh, Corp, jom teman aku jap," sua Zupa secara tiba- tiba.
"Teman kau g mane pepagi neh? Kejap lagi perasmian seminar da nak mula," jawab penulis yang agak keberatan untuk menemaninya.
"Zarep called, pintu kelas kunci dari dalam," terang Zupa pula.
"Kunci dari dalam? Sapa yang bijak sangat kunci pintu dari dalam? Dah la xdek anak kunci untuk yang tuh!!" Penulis mengemukakan protes.
"Aku la yang kunci lepas amek anak charger laptop petang smalam. Budak junior nak gune kelas neh," balas Zupa.

Tanpa berlengah, kami berdua terus bergegas ke kelas kami di tingkat tiga. Memang sah, pintu telah terkunci dari dalam. Setelah menimbangkan beberapa perkara, kami sepakat untuk menarik pintu tersebut dari luar memandangkan, hanya satu selak dari empat selak di bahagian dalam telah digunakan.Setelah bertungkus- lumus selama hampir 30 minit, pintu itu akhirnya dapat dibuka setelah diganyang seadanya ia. Hehe.. Maafkan kami pintu. Kami bukan pengunci professional yang boleh membuka kunci pintu dengan cekap tanpa meninggalkan apa- apa kesan kritikal. =P

2 comments:

Anonymous said...

vandalisme sir nih! hua3

Ariff Putera Tun Tuah said...

Bukan vandalisme la. Survivor. Hahah~